Kľúčové posolstvá tvoria základ vzťahov s verejnosťou. Pomáhajú PR uprednostňovať úsilie, zabezpečiť konzistentnosť a zostať sústredení pri rozhovoroch s médiami, zamestnancami a inými zainteresovanými stranami.
„Okrem udržania si publika a schopnosti rýchlejšie odpovedať na otázky vám dohodnuté zasielanie správ pomáha zosúladiť zainteresované strany klientov, vybudovať dôveru hovorcu a poskytnúť užitočnú metriku pri meraní a sledovaní úspechu.
Rozvíjanie kľúčových posolstiev patrí medzi prvé a najdôležitejšie kroky v PR. Ak PR kampaň zlyhá, je veľká šanca, že to môže byť spôsobené slabými alebo neexistujúcimi kľúčovými správami. Ak novinári neinformujú o tom, čo si želáte, skôr ako ich obviňujete, skontrolujte, či ste správne rozvinuli a znovu presadili svoje kľúčové posolstvá.
Rozvoj dobrých kľúčových správ
Kľúčové posolstvo môžete opísať ako výťahovú prezentáciu: krátke zhrnutie toho, čo vaša organizácia predstavuje, osobitnú hodnotu, ktorú ponúka a čo ju odlišuje od konkurencie. Dobré kľúčové správy sú:
Stručné, zvyčajne nie viac ako jedna alebo dve vety,
ľahko pochopiteľné,
pamätné,
Presné a overiteľné,
Relevantné pre konkrétne publikum,
Pôsobivé, ale nie pompézne, a
Napísané.
Zamerajte sa na výhody, vašu jedinečnú hodnotovú ponuku pre cieľové publikum.
„Kľúčové správy pomáhajú vytvárať vnímanie v mysliach vašej cieľovej skupiny. Pomáhajú zákazníkom zapamätať si vás a chváliť sa nimi. Umožňujú médiám a influencerom písať alebo hovoriť o vás správne veci.
Odborníci tiež odporúčajú vytvoriť nie viac ako niekoľko kľúčových správ, z ktorých každá je zacielená na konkrétny segment publika. „Príliš veľa správ a nebudete sa sústrediť. Ak sú vaše správy len odsekom, nebudete efektívni . Zapisovaním správ zaistíte, aby boli krátke, stručné a zrozumiteľné.“
Je dôležité, aby kľúčové správy neobsahovali korporátny žargón a hlúposti. Vo veku obojsmernej komunikácie a sociálnych médií vyjadrujú príliš zabalené správy neautentický nádych.
Kroky na rozvoj kľúčových správ PR
odporúča sa postupovať podľa týchto krokov na vytvorenie kľúčového posolstva .
Zvážte ciele a zámery spoločnosti, aby ste zabezpečili, že kľúčové posolstvá budú v súlade s vašou celkovou obchodnou stratégiou.
Identifikujte slovnú zásobu značky, zvážte slová a frázy, ktoré chcete spájať s vašou značkou, a ich vplyv na SEO.
Vykonajte konkurenčnú analýzu, aby ste sa vyhli vytváraniu kľúčových správ vo vákuu alebo príliš blízko k správam konkurentov.
Vyzbrojení týmto pozadím zhromaždite zainteresované strany a svoj PR a marketingový tím, aby ste prediskutovali možné správy, radí Wetherhead. Opakujte možné správy nahlas, aby ste sa uistili, že znejú konverzačne.
Keď váš tím navrhne správu, otestujte ju s interným a externým publikom. Pravidelne kontrolujte kľúčové správy, aby ste sa uistili, že stále rezonujú s vyvíjajúcimi sa potrebami publika.
Pri realizácii PR kampaní použite svoju službu monitorovania médií na monitorovanie médií, či sa v nich okrem zmienok o vašej značke, produktoch, výkonných lídroch a iných kľúčových slovách nenachádzajú zmienky o vašich kľúčových posolstvách.
3 prvky kľúčových správ
Mnoho spoločností, sa riadi týmto jednoduchým vzorcom:
Ústredné celkové posolstvo.
Podporné správy.
„Dôkazné body“, ktoré ponúkajú správu alebo poskytujú podrobnejšie informácie.