Krízové ​​PR: Nerobte si z každého problému svoj vlastný

Keď profesionáli v oblasti PR starostlivo vytvárajú posolstvo svojej značky, je dôležité, aby sa v prvom rade držali jadra toho, vďaka čomu bola ich spoločnosť úspešná. 

Ak sa však brodenie do rozbúrených vôd považuje za vhodné, tu sú štyri úvahy pre PR veteránov aj nováčikov.

1. Relevancia

Sú Will Smith, Chris Rock a/alebo Oscary relevantné pre moju značku? Ak nadýchaný jazyk v sekcii „O“ na webovej stránke vašej spoločnosti nevedie späť k danej téme, nechajte to tak.

Boli by ste prekvapení, akí pozorní spotrebitelia môžu byť; ak hodnoty značky nezostanú nepovšimnuté navonok, určite by nemali zostať nepovšimnuté vo vnútri.

2. Čitatelia

Vaša značka možno nemá novinársky vplyv ako The New York Times , ale určite má verných sledovateľov, ktorí čítajú – a znova čítajú – každé slovo každého tweetu, blogového príspevku a príspevku na Instagrame.

Memy môžu vyvolať zapojenie, ale zaujímajú sa vaši čitatelia o aktuálnu tému z dlhodobého hľadiska? 

3. Časová os

Keď sa snažíte zistiť, či by sa vaša značka mala alebo nemala spájať s témou, položte si otázku, či má príbeh šancu sa vyvíjať. Vo chvíľach po incidente s Oscarmi nastal zmätok, keď sa ľudia snažili zistiť, čo sa práve stalo, ale predtým, ako sa povestný dym rozplynul, odpálili sa tisíce tweetov.

To, čo sa dnes môže zdať neškodné, sa môže zajtra zmeniť na niečo, s čím sa vám oveľa menej páči.

Súčasťou práce marketéra, či už je to publicista, manažér sociálnych médií alebo špecialista na značku, je vidieť cez hluk a robiť uvážené rozhodnutia na základe dostupných informácií, ale ak máte pocit, že nemáte všetko potrebné fakty na rozhodnutie, niekedy je najlepšie nekonať vôbec.

4. Hlas

Niektoré značky dokážu hovoriť o širokej škále tém. Iní si vybudovali povesť sociálne uvedomelých.

Ak hlas vašej značky nie je ten, ktorý ľudia očakávajú, že ho budú počuť po udalosti, ktorá sa dotýka citlivých tém, pravdepodobne bude najlepšie, keď nebude počuť vôbec.

Je tiež dôležité poznamenať, že ak sa rozhodnete vstúpiť do boja, vaša správa by mala byť krištáľovo jasná. Doručiť nedopečenú správu kvôli aktuálnosti nebude ľahké vrátiť sa späť.