Prečo sa oplatí používať čiarové kódy a kódy QR v podnikaní

Čiarové kódy a QR kódy majú významný vplyv na prácu výrobcov, skladníkov, maloobchodníkov a samotných zákazníkov.

Dnešná doba je rýchla. Väčšina zákazníkov si objednáva tovar online a potrebuje ho najlepšie do druhého dňa. Bola by blesková preprava možná bez čiarových kódov? Pravdepodobne nie. S čiarovými kódmi a QR kódmi sa stretávame na každom kroku. Aké je ich využitie?

Využitie čiarových kódov v skladovaní a zdravotníctve

Čiarové kódy zohrávajú kľúčovú úlohu pri rýchlej manipulácii. V praxi to vyzerá tak, že pracovník logistiky namieri skener na kód, ktorý okamžite ukáže, kam má naskenovaný výrobok ísť. Vďaka tomuto systému môžu pracovať rýchlo a efektívne.

Ďalší význam čiarových kódov spočíva v sledovaní zásob a inventára. Napríklad skladník dostane ďalšiu prácu, niekto si objednal kombinézu s králičími ušami. Pracovník ide k regálu, kde by mala byť, ale nemôže ju tam nájsť. Pomocou skenera naskenuje čiarový kód EAN a zistí, kde inde by sa tovar mohol nachádzať. Každý sklad samozrejme funguje inak, ale kľúčom je zrýchlenie práce vďaka čiarovým kódom.  Lieky, záznamy o pacientoch a zdravotnícke pomôcky môžu mať tiež čiarové kódy na jednoduchú správu a sledovanie.

Používanie čiarových kódov v sklade

Teraz sa zo skladu presunieme priamo do obchodu, do kamennej predajne, kde si môžeme výrobok kúpiť. Môžeme si všimnúť, že každý výrobok má svoj jedinečný čiarový kód, ktorý by mal platiť na väčšine miest na svete. Predajca musí ručne spárovať číslo čiarového kódu v systéme s informáciami o výrobku, ako je názov, opis, cena atď. Pri pokladni sa kód len naskenuje do systému.

Hlavné rozdiely medzi čiarovým kódom a QR kódom

Zatiaľ čo čiarové kódy sú určené na jednoduché úlohy na evidenciu a lepšie spracovanie v rámci logistiky, do QR kódu možno zakódovať oveľa zložitejšie údaje, ktoré nás jednoduchým nasmerovaním čítačky alebo smartfónu prenesú na potrebné odkazy. Preto sa dynamické QR kódy môžu používať na premenlivé informácie bez toho, aby sa zmenila grafika kódu.

Dnes sa stáva bežnou praxou pridávať na obal výrobku s čiarovým kódom QR kód, ktorý odkazuje na propagačnú webovú stránku spoločnosti alebo výrobku. Výhodou QR kódu je, že sa dá prečítať prostredníctvom bežného smartfónu a rýchlo odkazuje na propagačný materiál. Ide o lacnú a veľmi účinnú formu propagácie, ktorú možno získať rýchlo a jednoducho prostredníctvom generátora QR kódov.

Na záver možno povedať, že čiarové kódy sú jednoduché a vhodné na jednoduché úlohy, zatiaľ čo QR kódy sú komplexnejšie a umožňujú viac možností použitia. Starostlivé zaobchádzanie s nimi ovplyvňuje rýchlosť a efektívnosť výroby, prepravy a predaja.

Uvažujete o začlenení tohto typu evidencie a uchovávania informácií? Spoločnosť Barcodes.sk, celosvetovo uznávaná spoločnosť, vám zaručí jedinečnosť a dlhú životnosť kódov, ktoré vám môžu platiť po celom svete.