Správny marketing môže byť neuveriteľným prínosom pre čistý zisk vašej firmy. Nesprávne, môže sa však zdať, že hodí peniaze do horiaceho ohňa. Pretože majitelia malých podnikov musia byť čokoľvek, čo ich malé podniky potrebujú – stále – môže byť ťažké zvládnuť všetky nuansy, ktoré sa týkajú predaja alebo marketingu. Ak nie ste prirodzeným predajcom, môže to byť ešte ťažšie. Neboj sa, nasledujúcich deväť marketingových tipov pre začínajúcich podnikateľov vám môže pomôcť zvýšiť predaj, zlepšiť trh a ušetriť menej peňazí.
1. Predajte výhodu, nie porovnanie.
To, ako sa predávate na trhu, je len o zvýraznení toho, čo vás odlišuje. Existujú tri hlavné spôsoby, ako to urobiť.
Cena (viete, ako oceniť produkt lepšie ako konkurencia)
Kvalita (ste lepší)
Ich kombinácia (ponúkate lepšiu hodnotu)
Ale ako sa predávate, je to iné, ako sa predávate na trhu. Môžete niekomu povedať, že poskytujete produkt alebo službu, ktorá je lacnejšia alebo efektívnejšia ako produkt inej firmy, ale to nehovorí o to, o koľko lepšie si vylepšíte život zákazníka.
Predaj je o výhode. Porovnanie môže zvýrazniť funkcie, ktoré ponúkate, ale vždy predávate výhody.
2. Vypočujte si zákazníka.
Sam Walton, slávny masový maloobchodný titán WalMart, začal svoju ríšu vo vidieckej Amerike. Bolo to aj napriek prevládajúcej obchodnej logike, že masový maloobchodný predajca kdekoľvek, ale v meste s koncentrovanou populáciou by zlyhal. Logika spočívala v tom, že ak ste chceli presunúť veľké množstvo tovaru, potrebujete veľké množstvo ľudí.
Ale Walton poznal svojich zákazníkov, pretože ich často počúval z prvej ruky. Uvedomoval si, že ľudia, ktorí žili vo vidieckych a prímestských oblastiach, si často kupovali väčšie množstvá, pretože mali väčšie rodiny alebo potrebovali viac tovaru, aby si udržali svoje malé podniky na sklade a boli v prevádzke. Walton načúval svojim zákazníkom a výsledkom je najväčší a najmocnejší predajca tehál a mált na svete. Zákazník môže občas odmietnuť logiku, ale vždy má pravdu. Počúvaj ich.
3. Produkt predajte na trh skôr, ako bude pripravený.
Niektoré firmy čakajú, až bude ich produkt dokonalý, kým začnú robiť akékoľvek marketingové alebo informačné kampane. To môže byť nákladná chyba. Mnoho firiem očakáva, že svoj produkt predajú hneď, ako bude hotový. Ak o tom však nikto nevie, dopyt začne na nule, až kým sa nezúčastníte marketingovej kampane na zvýšenie povedomia o značke pre potenciálnych zákazníkov.
Je lepšie viesť preventívne kampane zamerané na zvyšovanie povedomia, aj keď je to minimálne, aby ste potenciálnym zákazníkom oznámili, že váš produkt prichádza. Túto výhodu môžete predať ešte predtým, ako dorazí produkt. Týmto spôsobom, keď je produkt pripravený, sú aj zákazníci!